Výstup na Rysy

TRASA podľa kamnahory.sk: Štrbské Pleso (1355m, hotel Patria)- cervena Popradské pleso [1:05] – modra rázc. nad Žabím potokom [0:35] – cervena sedlo Váha (2340m) [2:00] – Rysy (2499m) [0:45], naspäť rovnakou cestou [3:35]. Celkový čas [8:00].

Od hotela Patria pri Štrbskom plese pôjdete po červenej značke Tatranskou Magistrálou. Trasa nie je náročná, ale stále mierne stúpa. Od rázcestia pri Popradskom plese vedie chodník rovinkou krátko pekným lesíkom. Potom pokračujete kosodrevinou do Mengusovskej doliny až k rázcestiu nad Žabím potokom. Na rázcestí odbočíte vpravo a budete dlho stúpať a kľukatiť sa kamenistým chodníkom v kosodrevine.

Stále budete vystupovať mnohými serpentínami hore úbočím, až vstúpite do do kotliny Žabích plies. Tam vedie chvíľu rovník takmer po rovine, nad Veľkým Žabím plesom. Začínajú reťaze a za nimi budete pokračovať strmými serpentínami po skalnom chodníku až k chate pod Rysmi.

Od chaty to už nie je ďaleko – možno 45 minút. Pôjdete smerom dohora a vľavo, a potom v závere prudkými serpentínami do sedla Váha. Zo sedla vľavo do juhozápadného úbočia Rysov a v zákrutách mierne hore na rebro.

Na druhej strane niekoľko metrov dole, potom podídeme juhovýchodný a hlavný vrchol a nakoniec strmými serpentínami vystúpime na severozápadný – vyhliadkový vrchol Rysov. Vrchol je strmý a nie je veľký, často býva plný ľudí. V tejto časti sa dosť šmýka, tiež by sa tam zišli reťaze. Sú odtiaľ krásne, ale aj strmé a nebezpečné výhľady..